Wyjdź z cienia czyli jak zmniejszyć i zamaskować cienie pod oczami



W listopadowym numerze Allure znalazłam bardzo ciekawy artykuł o cieniach pod oczami w którym zostały szczegółowo opisano rodzaje i przyczyny cieni pod oczami oraz podano przykładowe kremy pod oczy które pozwolą nam się ich  pozbyć się lub chociaż je zredukować. Dodatkowo dają parę porad lifestylowych oraz skutecznych sposoby na ukrycie cieni pod oczami za pomocą makijażu.



W filmiku streszczam to co przeczytałam o rodzajach cieni pod oczami oraz ich przyczynach ale nie pokazuję przykładowych kremów pod oczy które warto wypróbować ani nawet ich nie wymieniam z nazwy dlatego że wydawało mi się że są nie do kupienia w Polsce czy online z wysyłką do Polski.
 Po dokładnym przeanalizowaniu artykułu znalazłam kremy pod oczy dostępne w Polsce lub online z wysyłką do Polski i  które spełniają kryteria podane przez dermatologów w tym artykule. Wiele z tych dostępnych online (szczególnie te z Truskawki)  to produkty polecane przez amerykańskich dermatologów w samym artykule. Starałam się znaleźć kremy i żele pod oczy w różnych zakresach cenowych.

A. Cienie o charakterze dziedzicznym/genetycznym zwane również naczyniowymi. 

Pożądaną substancją która pomoże nam zredukować tego typu cienie pod oczami jest retinol w stabilnej formie.

UWAGA! Kremy z retinolem zawsze stosujemy na noc gdyż promienie słoneczne natychmiast rozkładają retinol i dlatego stosowanie ich w ciągu dnia po prostu nie ma sensu.

Ponadto retinol jest najbardziej stabilny w produkcie jeśli jest on zamknięty w aluminiowej tubce z małym dozownikiem lub chociaż w nieprzejrzystym opakowaniu z jak najmniejszym dozownikiem.



Serum-olejek odmładzający RENEW z retinolem  z BU zawiera retinol w najwyższym osiągalnym stężeniu 1% i stabilnej formie.  

                                           


Krem Vichy LiftActiv Retinol HA zawiera retinol i kwas hialuronowy.


                                                                                          
B. Cienie hiperpigmentacyjne. 

Substacje aktywne które rozjaśniają tego typu cienie pod oczami to hydrochinon oraz tlenek witaminy K i ekstrakt ze stokrotki. 

UWAGA! 
Okazuje się że hydrochinon jest substancją zakazaną w UE ze względu na silnie drażniące działanie na skórę. 
Od czytelniczki która mnie o tym powiadomiła dostałam również link do strony na której znajdziecie informację o substancji aktywnej  heksylorezorcynol która jest skuteczniejszą w działaniu acz łagodniejszą dla skóry alternatywą dla hydrochinonu w walce z przebarwieniami i cieniami pod oczami. 
            
                              Dermaquest - SkinBrite Serum - Serum rozjaśniająco-wybielające
                                 Dermaquest SkinBrite Serum zawiera heksylorezorcynol. 
 

MURAD - Lighten & Brighten Eye Treatment  Rozjaśniający krem pod oczy (15ml) - zdjęcie, opinie, porównanie cen
Krem Murad Lighten and Brighten  zawiera hydrochinon który wybiela  hiperpigmentacyjne cienie pod oczami .

                                  
                                         
                                                       
Jurlique Herbal Recovery Eye Cream  15ml/0.5oz
Krem Jurlique Herbal Recovery zawiera ekstrakt ze stokrotki. 

Cernor XO, Auriga, kosmetyki, krem
Krem Auriga Cemor XO zawiera witaminę K i stopniowo uwalniany retinol. 
                                        
C. Cienie pod oczami spowodowane fizjologicznym procesem starzenia się. 

Pożadanymi substancjami są retinol i peptydy oraz silnie nawilżajace substancje takie jak gliceryna i kwas hialuronowy



Krem regenerujący z retinolem i HA ze sklepu BU zawiera retinol oraz kwas hialuronowy. 


Dr. Brandt Dark Circles Away Collagen Eye Serum  15ml/0.5oz
Krem Dr. Brandt Dark Circles Away Collagen Eye Serum przeciwdziała zarówno cieniom  jak i workom pod oczami. 
                                     

Dr. Brandt Flaws No More r3p Eye Triple Peptide Cream  15g/0.5oz
Krem Dr. Brandt Flaws No More  zawiera peptydy oraz witaminy A, C oraz E i jest bogaty w substancje nawilżające. 
Krem Vichy LiftActiv Retinol HA zawiera retinol i kwas hialuronowy.


                                          
D. Cienie pod oczami na tle alergicznym.    

Pożadanym składnikiem jest kofeina.   

                                                       
        

                        
 Roll-on pod oczy Vichy Aqualia Thermal zawiera kofeinę która przeciwdziała opuchliźnie. 


                                     
Skin Ceuticals Eye Gel with AOX+  15ml/0.5oz
 Żel pod oczy SkinCeuticals AOX Eye Gel  zawiera kofeinę która działa diuretycznie na skórę zmniejszając opuchliznę. Zawiera rónież 5% czystej witaminy C oraz kwas ferulowy co czyni go bardzo dobrym preparatem przeciwzmarszczkowym.



                                                   

Korektory pod oczy do maskowania cieni i worków pod oczami. 

A. Korektory do maskowania cieni pod oczami - cieliste o średnim i dużym kryciu
Korektor MAC Studio Finish Concealer 
          
Korektor Cle De Pau 


Podkład/korektor Dermacol 
     
Korektor L'oreal True Match
                                              


      B. Korektory rozświetlające 

                                                 
Korektor rozświetlający Dior SkinFlash 


Korektor The Body Shop Lightening Touch  
                                             
Korektor Maybelline Dream Lumi 
C. Pudry do utrwalania korektora jeśli mamy worki pod oczami
MAC Select Sheer Loose Powder # NC20  8g/0.28oz
Puder MAC Select Sheer Loose Powder jest bardzo drobno zmielony i daje bardzo naturalne matowe wykończenie. 
Clinique Blended Face Powder w odcieniu Invisible Blend 20 daje naturalne matowe wykończenie 

Puder L'oreal True Match jest również bardzo drobno zmielony i również daje  bardzo naturalne matowe wykończenie.

D. Pudry do utrwalania korektora pod oczami jeśli mamy cienie pod oczami. 


Laura Mercier Secret Brightening Powder - # 1 (For Fair to Medium Skin Tones)  4g/0.14oz
Puder Laura Mercier Secret Brightening Powder  nie zbiera się w zmarszczkach, daje duże krycie i rozświetla optycznie skórę pod oczami. 


Laura Mercier Loose Setting Powder - Translucent  29g/1oz
Puder Laura Mercier Loose Setting Powder jest bardzo drobno zmielony  i zawiera drobinki rozświetlające które rozpraszają światło i odwracają uwagę od cieni pod oczami. Świetnie również utrwala korektor, praktycznie będąc niewidocznym na twarzy.
                                          
Flawless Silk Mineralny Puder Sypki Lily Lolo
Puder mineralny Lily Lolo Flawless Silk  to jasny, brzoskwiniowo-różowy mineralny puder o jedwabistej konsystencji, który dzięki zawartości rozpraszającej światło miki, optycznie redukuje widoczność drobnych zmarszczek oraz niedoskonałości.


A czy Wy polecacie jakieś dobre kremy pomagające zredukować cienie pod oczami lub korektory pozwalające je ukryć? Chętnie poznam produkty które się u Was sprawdziły. 

Pozdrawiam Was bardzo ciepło!

K.                                 
                                                      



Comments

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Fantastyczny film za który Ci Kasiu bardzo, bardzo serdecznie dziękuję. Od dziecka mam szaro-brązowe cienie pod oczami (mam śniadą karnację) i właściwie to myślałam że już nic się nie da z nimi zrobić.
    Korzystając z okazji że w końcu zostawię tu jakiś komentarz chciałam Cię jeszcze spytać o Twój krem z filtrem - ten wielokrotnie pokazywany przez Ciebie LRP z SPF 15. Słyszałam o tym że 15 to za mało. Co o tym sądzisz? Czy ponawiasz jego aplikację w ciągu dnia?
    Pięknie wyglądasz:)

    ReplyDelete
  3. Mam pytanie, gdyż wolę zapytać kogoś kompetentnego niż ryzykować. Bardzo Ci dziękuję za tego posta, ponieważ mam WIELKIE cienie pod oczami i są raczej genetyczne i bardzo zainteresowało mnie Serum-olejek odmładzający RENEW z retinolem tylko nie wiem którą wersje mam wybrać dla siebie, wstyd się przyznać ale nie wiem do końca jaką mam cerę:jedna kosmetyczka mowi ze mieszana a inna ze sucha, dodam ze mam 23lata a serum jest polecane ok 30roku zycia. chcialam najmocniejsze stezenie tj 1% bo mam naprawde duze problemy z tym miejscem, ale nie chce tez sobie zaszkodzic. Przepraszam jesli pytanie wydaja sie infantylne ale wolę mieć pewność. z gory dziekuję za odpowiedź

    ReplyDelete
    Replies
    1. To bardzo sensowne pytania, naprawdę. Jeśli zamierzasz używać serum tylko pod oczami na cienie to wybrałabym wersję dla cery suchej i początkowo mniejsze stężenie a nie najwyższe dostępne bo skóra pod oczami jest najcieńsza na całym ciele i skłonna do przesuszania. Bardzo ważne jest stopniowo zaznajamiać twarz z retinolem, szczególnie pod oczami - począwszy od zaledwie raz w tygodniu i bardzo stopniowo zwiększając częstotliwość. Podobnie ze stężeniem - zużyj wersję słabszą i w razie potrzeby zwiększ stężenie przy następnym zakupie. Wiek nie ma znaczenia bo retinol ma bardzo wszechstronne działanie i nie szkodzi młodej skórze.

      Delete
  4. Podobno niezłym kremem pod oczy z niskim stężeniem retinolu jest Avene Ystheal+
    Sama chciałam go kupić ale mam 23 lata i zastanawiam się czy to nie za wcześnie na taki kosmetyk. Choć podobno lepiej zapobiegać, niż leczyć. A jakie jest Twoje zdanie Kasiu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Może być dobry jako produkt zapoznający naszą skórę z retinoidami ale zawiera nie retinol a słabszą formę retinoidów retinaldehyd. W artykule wyraźnie mówili o retinolu dlatego wyszukałam wyłącznei kremy z tym składnikiem właśnie.

      Delete
  5. Kasiu! Od dziś jestem Twoją fanką :) Cały dzień oglądam Twoje filmiki i w jednym wspomniałaś o pewnym sprzedawcy z allegro. Znalazłam u niego bardzo duże i bardzo tanie zestawy pędzli firmy LancrOne, np. zestaw 12 pędzli za 70zł, ale są i zestawy 20 pędzli za mniej więcej tyle samo. Powiedz mi proszę, czy to możliwe i czy warto kupić taki zestaw?

    przykładowe aukcje: http://allegro.pl/listing/user/listing.php?id=89009&us_id=9097898 http://allegro.pl/prof-pedzle-do-makijazu-19szt-sobol-wiewiorka-i2974047580.html

    Pozdrawiam i proszę o odpowiedź :)
    Gośka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej, to znowu ja. To nie była reklama ani nic takiego, po prostu chciałabym się dowiedzieć, czy ma sens wydanie 70 zł na 10 albo 20 takich pędzli, czy lepiej sobie za to kupić 1-2 "porządne"?

      Gośka

      Delete
  6. Kasiu jakich cieni do powiek jakich odcieni uzywac jak ma sie cienie pod oczami koloru NIEBIESKO-fioletowe? a jakie odcienie cieni ,jakie odcienie kredke wskazane sa?

    ReplyDelete
  7. JAKIE warzywo JESC lub jaki OWOC jak ma sie niebieskie cienie pod oczami ? i jakich kolorow w makijazu czy to cieni czy kredek unikac jakich odcieni przy cieniach niebieskich??
    Kasiu CO JESC jakie warzywo lub owoc ,zeby skora miala ladny odcien??? ZEBY NIE BYLA TAKA SZARA ???

    ReplyDelete
  8. Kasiu mam pytanie.Czy stosowałaś MAC Select Sheer Loose Powder? Czy sprawdza się on dobrze również na całej buzi? Szukam pudru który nie daje efektu płaskiego matu. Pozdrawiam serdecznie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Osobiście nie - ale uświadomiłaś mi że nie umieściłam wśród pudrów Clinique Blended Powder który znam i ubóstwiam - ten polecam z własnego doświadczenia i serdecznie polecam. Daje matowe wykończenie ale nie suchy mat - tak bym to opisała. Loose Setting Powder LM daje bardziej świetliste "dewy" wykończenie ale może powodować świecenie twarzy wraz z upływem dnia. Pozdrawiam!

      Delete
  9. Od dłuższego czasu Twoj blog jest moim ulubionym , zapraszam do mnie :) http://vervena91.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. Kasiu, mam do ciebie pytanie. Otoz od dziecka mam tak zwane 'doliny łez', czyli wglebienia. Ostatnio zauwazylam, ze zrobily sie naprawde glebokie, przez co zawsze wygladam na zmeczona. Na dodatek mam pierwsze widoczne zmarszczki i widoczne popekane naczynka (efekt eksperymentu z solarium, na ktore chodzilam przez rok). Teraz codziennie smaruje sie filtrami i staram sie chronic skore przed sloncem, pije rowniez duzo wody, natomiast stan mojej skory pod oczami jest coraz gorszy. Co polecasz na 'doliny lez', ktory krem albo zabieg, a moze oba? Cena nie gra roli...Dziekuje z gory na odpowiedz i pozdrawiam.

    ReplyDelete
  11. Bardzo serdecznie dziękuję za jak zwykle znakomity, rzeczowy filmik, na który czekaliśmy z synem ! POZDRAWIAM !

    ReplyDelete
  12. Kasiu ja mam pytanie z innej beczki. W jaki sposób subskrybujesz Allure? Ja próbowałam, ale niestety wyświetla mi się możliwość jedynie dla rezydentów USA. Pozdrawiam

    ReplyDelete
  13. Witam,
    mam 21 lat i od dobrych kilku lat (bodajże 5) męczę się z naczyniowymi cieniami pod oczami. Raczej nie jest to kwestia niedosypiania bądź złego odżywiania, bo staram się o to dbać. Z pomocą przychodzi mi Twój post, ale ze względu na młody wiek, obawiam się użycia tego Serum z BU czy kremu Vichy, bo obydwie firmy podkreślają, że należy używać je po 30. roku życia. Czy zatem nie ma w nich czegoś co może negatywnie wpłynąć na moją młodą skórę? I który z tych 2 produktów bardziej polecasz?
    Pozdrawiam! :)

    ReplyDelete
  14. Kasiu, jestem Twoją Fanką i dziękuję za wszystkie filmy i informacje, którymi otworzyłaś mi oczy na pielęgnację skóry. Wszystko jest rzeczowe, poukładane, masz przemiły głos i czarującą osobowość. Żałuję tylko, że tak późno zajęłam się stanem mojej skóry;( Mam 34 lata i już spore zmarszczki, zwłaszcza pod oczami. Poza tym skóra mocno naczynkowa, nie zawsze toleruje kosmetyki. Mam pytanie, chciałabym wprowadzić retinol i myślałam o avene triacneal, ale teraz zastanawiam się nad tym serum z retinolem z BU, o którym wspomniałaś. Czy myślisz, że to serum byłoby lepsze niż triacneal? dodam, że mam skórę mieszaną, w kierunku suchej. Będę Ci bardzo wdzięczna za odpowiedż (dzięki Tobie zakochałam się w serum z wit. c (domowej produkcji) i kremie cetaphil)

    ReplyDelete
  15. Kasiau! HYDROCHINON jest szkodliwy i niedozwolony na terenie UE. Tutaj artykuł o tym i zamienniki szkodliwego hydrochinonu: http://sklepestetyka.pl/ext/cms/artykul/294

    ReplyDelete
  16. dzięki tobie zakupiłam serum z BU i już po dwukrotnym zastosowaniu wybieliło mi cienie pod oczami, zostały tylko te bardziej anatomiczne, bezpośrednio przy kościach. stosuje dalej i czekam na efekty. fioletowe cienie pod oczami miałam od dziecka. mam 20 lat i nie bójcie się tego specyfiku. zresztą na BU jest napisane, iż nie szkodzi cerze młodej. wystarczy zastosować się do zaleceń.

    ReplyDelete
  17. na pewno zainwestuję w krem z retionolem, z tego co wiem to łagodzi zmarszczki, ale zobaczymy jak da sobie radę z moimi cieniami

    ReplyDelete

Post a Comment