Jaki jest najczęstszy błąd pielęgnacyjny współczesnych kobiet?

Od 15 lat jestem czytelniczką amerykańskiego miesięcznika Allure - The Beauty Expert który prawie w całości poświęcony jest modzie i urodzie (choć znajdziecie w nim też felietony i eseje znanych i cenionych pisarzy oraz nietuzinkowe wywiady z aktorami i piosenkarzami).

W każdym numerze znajdziecie bardzo wyczerpujące artykuły na temat pielęgnacji skóry bazujące na najnowszych badaniach i odkryciach z dziedziny dermatologii  oraz porady najlepszych dermatologów amerykańskich.

We wrześniowym numerze był na przykład rewelacyjny artykuł o najczęstszym błędzie popełnianym przez współczesne kobiety w pielęgnacji urody.



Artykuł wydał mi się na tyle ciekawy i ważny że postanowiłam go Wam streścić i tak powstał poniższy filmik.



A oto parę produktów godnych polecenia o których wspominam w filmiku (i nie tylko):

A. Kremy kojące, regenerujące skórę i silnie nawilżające

Balsam Cetaphil Restoraderm z ceramidami odbudowujący płaszcz hydrolipidowy skóry przesuszonej i podrażnionej


                                    

Krem Cetaphil PS Lipoaktywny z gliceryną i wazeliną który regeneruje i chroni skórę podrażnioną

             



Krem do twarzy Eucerin 12% Omega wzmacnia mikrostrukturę skóry i wspomaga jej działanie jako bariery ochronnej
                           



 Krem Oxedermil do twarzy z mocznikiem (5%) ) - bardzo silnie nawilża przesuszoną skórę twarzy *

                            

*Więcej informacji o tym kremie znajdziecie na blogu Magdy 77gerda

Krem nawilżająco-ochronny La Roche Posay Nutritic 5% (występuję też w wersji lekkiej 2.5%)





                                                      Nutritic 5%



Krem regenerujący La Roche Posay Cicaplast

                         
A. Wielofunkcyjne kremy do twarzy na noc i na dzień

Krem do twarzy The Body Shop z wysokim i stabilnym  filtrem SPF 30 z witaminą C (jednakże jej forma - tetrahexyldecyl ascorbate - jest dosyć słaba w działaniu jak się okazuje więc niestety nie należy mieć specjalnych oczekiwań co do dobroczynnego działania tego kremu :(    )


                                  


Krem do twarzy La Roche Posay Active C XL SPF 15 z aktywną witaminą C która stymuluję porodukcję kolagenu w skórze głębokiej i rozświetla cerę



                       

Krem nawilżający Olay Total Effects SPF 15 z niacynamidem (witaminą B3) i przeciwutleniaczami w formie witaminy C i zielonej herbaty


                                                               



Serum Olay Regenerist Regenerating zawiera skuteczny kompleks amino-peptydowy

                                      


Krem do twarzy nawilżająco-ochronny na dzień Eucerin Aquaporinz filtrem UVA i UVB


                           




A czy Wy używacie którychś z tych kremów lub innego który jest godny polecenia?





Comments

  1. Ja odkrylam firme Caudalie i obecnie jestem bardzo zadowolona z tych kosmetykow. Pisalam o nichna blogu

    ReplyDelete
  2. Mam nadzieję, że sprawdziła Pani skład kosmetyków przed ich dodaniem na bloga. Bo czasem jest tak że producent pisze że krem robi z naszą skórą to i to, a tymczasem nie ma tych składników (lub są śladowe ilości) które producent deklaruje.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Słuszna uwaga ! Właśnie posprawdzałam wszystkie te drogeryjne w Beautypedii i parę odpadło z listy - w tym bardzo miły w użyciu krem TBS.

      Delete
  3. oo, uzywam Olay total 7 effects nie wiedzac o nim zby:) nie jest zły ale do rewelacyjnych bym go nie zaliczyła. Co mi się podoba w UAE to fakt, ze jeszcze nie spotkalam sie tutaj z kremem bez SPF :)

    ReplyDelete
  4. Mogę polecić krem Eucerin z 5%mocznikiem, jednak jest sporo droższy od tego oxedermil, bo kosztuje koło 60 zł jesli dobrze pamietam.

    ReplyDelete
  5. Witaj Kasiu,
    Posiadam krem TBS, o ktorym wspomnialas. Ale nie zauwazylam jakis specjalnych efektow jego dzialania. Co wiecej, moim zdaniem krem ten nie nadaje sie pod makijaz (podklad sie na nim zle rozprowadza, jakby roluje...), a szkoda...
    Pozdrawiam serdecznie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Właśnie go dogłęgnie sprawdziłam i okazuje się że o ile ma dobry i wysoki filtr to zapewnienie o dobroczynnym działaniu zawartej w nim witaminy C jest nieuzasadnione - jest to mało aktywna forma witaminy C. To tłumaczyłoby czemu nie zauważyłaś żadnych efektów :( A szkoda:(

      Delete
  6. Kasiu czy na krem bioderma sebium pore refiner trzeba koniecznie używać filtr przeciwsłoneczny???Bo obawiam się kwasu salicylowego w składzie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zawsze warto stosować filtr, choćby spf 15, ale teoretycznie o tej porze roku w PL trudno o poparzenie się od tego kosmetyku nawet bez żadnego filtra.

      Delete
  7. Kasiu często polecasz kremy które zawierają np. Ethylhexyl Methoxycinnamate czyli filtr przenikający. Jakie jest twoje zdanie na ten temat? Skoro polecasz takie kremy to uważasz, że nie powinniśmy się bać takich składników? Tak jak i parabenów oraz phenoxyethanolu(np. w cetaphilu)?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej, nie jestem dermatologiem ani kosmetologiem. Jeśli jakiś krem polecam to zazwyczaj dlatego ze czytałam albo słyszałam jak znany dermatolog go poleca i zazwyczaj gdy sama go próbowałam. Jestem więc jedynie takim troche redaktorem z zakresu beauty niż jakimkolwiek ekspertem. Kremy do twarzy Olay są cenione zarówno przez dermatologów (częto są polecane w amerykańskich gazetach i programach telewizyjnych) jak i Paulę Begoun (uznane za wyjątkowo dobre w jej Beautypedii) którą bardzo cenię i szanuję. Moja wiedza z zakresu dermatologii jest jednak zbyt mala by móc powiedzieć czy ten składnik podany przez Ciebie jest potencjalnie szkodliwy w kosmetyku ale myślę że nawet bardzo silny i toksyczny składnik może być nieszkodliwy w niezwykle niskim stężeniu - na takiej zasadzie rtęć z tego co wiem stosuje się np. do konserwacji tuszy do rzęs i szczepionek dla dzieci i nie jest to szkodliwe dla naszego zdrowia. Moze tak jest i w tym przypadku w kremach Olay bo to chyba składnik który występuje w każdym ich kremie. Ale szczerze mówiąc - nie wiem ta naprawdę tak z biegu.

      Delete
  8. Polecam Avene Cicalfate, świetny szczególnie dla osób toczących boje z trądzikiem.

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. Hej,
    Zacząłem kurację izotekiem. Co polecisz na dzień? Aktualnie korzystam z Olay z filtem 15, ale nie wiem czy on jest odpowiedni do tej kuracji.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Witaj Kasiu! Proszę o poradę. Czy próbowałaś podkładu UNIFIANCE la roche possay. Czy dorównuje on VICHY PURE? Pozdrawiam monika

      Delete
    2. Próbowałam obu - tego matującego i tego dla cery suchej - i zdecydowanie polecam bardziej ten dla cery suchej Satin Cream. Jest naprawdę świetny. Używałam go kiedyś wiernie przez jakieś 1.5 roku. Świetnie kryje, dobrze się utrzymuje i ma piękne satynowe ale nie mokre wykończenie. Odcienie też ładne beżowe. Ten matujący jest jak na mój gust zbyt widoczny na twarzy i trzeba go szybko rozprowadzać bo inaczej zasycha w smugach ale za to bardzo trwały i jak dobrze się go nałoży to dobrze się ostatecznie prezentuje.

      Delete
    3. Jest on odpowiedni ale może być za mało nawilżający gdy nastąpi większe obsuszenie w wyniku stosowania Isoteku (świetny preparat a propos). Wtedy polecam bardzo dobry Bioderma Sebium Hydra lub Cetaphil PS Lipoaktywny pod Olay SPF albo/i na noc w godzinę po Isoteku.

      Delete
    4. dziękuje Kasiu:)

      Delete
  11. Hej! czy próbowałyście może już produktów/ zestawów do wykonania kosmetyków z NOAlab
    http://noa-lab.pl/do-twarzy? mają krótkie, proste składy z ciekawych składników.

    ReplyDelete
  12. Kasiu, chcę trochę poprawić cerę, lat 30+, jakieś początki zmarszczek, przebarwienia ale mam cerę suchą, w obecnym okresie pojawiaja mi się suche placki na twarzy, odstające skórki. Chciałabym spróbować Pharmaceris Sebo-almond 5% na noc, w dzień uzywam obecnie Isispharma Sensylia +krem BB garniera z filtrem. Co radzisz dolozyć?zmienić?
    pozdrawiam:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bardzo podoba mi się ten plan pielęgnacyjny. Jeśli jednak zajdzie potrzeba dodatkowego nawilżenia to polecam bardzo Bioderma Sebium Hydra.

      Delete
    2. Dziękuję za odpowiedż :)
      Czekam na kolejne filmiki i wpisy na blogu, a ja zabieram się za smarowanie ;)
      pozdr.
      Paula

      Delete
  13. Kasiu tańsza alternatywa innych zeli do twarzy jego skład co o tym myslisz co myslisz o składzie Hipoalergiczny żel do mycia twarzy Biały Jeleń z oczarem wirginijskim jest do oczyszczania skóry tłustej ze skłonnością do trądziku.Składniki: - AC.NETTM – związek kwasu oleinowego i NDGA, - kwas oleinowy - zwalczający nadmierny łojotok, - NDGA - regulujący wzrost komórek, zmniejszający nadmierne rogowacenie i stany zapalne skóry, • ksylitol i laktitol - składniki utrzymujące prawidłową równowagę ekosystemu mikroflory skóry, • ekstrakt z oczaru wirginijskiego - działający delikatnie ściągająco i dezynfekująco.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bardzo dużo dobrego słyszałam o tych produktach:)

      Delete
  14. PANI KASIU JA PISZĘ TAK Z INNEJ "BECZKI" MAM PROBLEM Z DOBOREM KOLORU PUDRU W PLYNIE FIRMY LAURA MERCIER ? CZY ZECHCIAŁABY MI PANI POMÓC??? POZDRAWIAM CIEPLUTKO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Polecam siatkę porównawczą podkładów temptalia foundation matrix wystarczy ją zgooglować a tam odnaleźć jakiś odcień podkładu jaki używamy i nam pasuje z którejś z setek firm i voila odnajdziemy nasz odcień w LM silk creme.

      Delete
  15. oczywiście, nie znam wszystkich polecanych kosmetyków, ale mogę polecić firmę La Roche Posay, tymbardziej, że przywiązuję dużą wagę do składu, a ta firma znacznie ograniczyła ilość szkodliwych substancji w swoich kosmetykach, na przykład parabenów....zapraszam do odwiedzin u mnie, od czasu do czasu zajmuję się tym problemem

    ReplyDelete
  16. Kasiu, co sądzisz o kosmetykach firmy Bandi?- ja używam toniku do cery wrażliwej, pięknie pachnie i kremu z kwasami owocowymi.Czy mogę używać tego kremu z kwasami owocowymi na zmianę co drugi dzień z Avene triacneal?

    ReplyDelete
  17. Kasiu czy przy stosowaniu Cetephil Emulsji micelarnej do mycia - używasz jeszcze toniku?

    ReplyDelete
  18. Kocham kosmetyki firmy Cetaphil. Jestem alergikiem i przerobiłam wszystkie kosmetyki z apteki dużo droższe od tych nim znalazłam ten cudowny krem. Polecam każdemu kto ma wrażliwą skórę twarzy(zaczerwienioną) lub bardzo suchą. Nadaje się pod podkład i dzięki nie mu nie widać przesuszonych miejsc. Kocham ten krem:)

    ReplyDelete
  19. Kasiu, a czy Cethapil polecalabys rownieaz do cery tlustej(z niedoskonalosciami)?
    A krem z wit C ma jeszcze ziaja med - mam zamiar przetestowac ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hm, trudno powiedzieć czy na pewno by się sprawdził - to trzeba wypróbować ale spróbowałabym tego cetaphil dermoprotektor:)

      Delete
  20. Kasiu emulsja do mycia twarzy Cetaphil jest genialna. Po niej twarz jest tak miekka i nawilzona,ze nie potrzeba juz kremu(oczywiscie i tak nakladam). Dziekuje Kasiu jestes super!!! :-)

    ReplyDelete
  21. Kasiu który z kremów Cetaphil polecasz najbardziej: Dermoprotektor, DA czy PS?
    Mam cerę tłustą, ze skłonnością do zapychania i nie wiem, który wybrać...

    ReplyDelete
  22. Kasiu, pierwszy raz jestem na Twoim blogu i stwierdzam, że jest fantastyczny!!! :) Profesjonalny, dokładny i taki miły w oglądaniu. Świetny :)

    Justyna

    ReplyDelete
  23. Witam Kasiu.
    Bardzo lubię oglądać Twoje filmiki, niektóre widziałam po kilka razy. Jesteś bardzo profesionalną osobą, która z wielką chęcią i zapałem opowiada o swoiej pasij do makijażu i kosmetologii.

    Od dłuższego czasu używam kremu Avene Triacneal i nie doświadczyłam żadnych skutków ubocznych o których mówisz w filmikach.Jedyne co mnie zaniepokoiło to zaskórniki, które zaczęły pojawiać sie na twarzy ( nigdy nie miałam problemów z trądzikiem i jakimikolwiek większymi wypryskami). Dlatego też mam do Ciebie pytanie, czy krem Triacneal może powodować wystąpienie zaskórników, czy może spowodowane jest to używaniem innym kosmetyków, które zapychają pory ??
    Pozdrawiam Serdecznie
    Marlena

    ReplyDelete
  24. wszystko super, tylko szkoda, że pokazujesz tak drogie produkty. Czy nie znasz produktów o dobrym działaniu i dobrej cenie?

    ReplyDelete

Post a Comment